چه بخوریم -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

چه بخوریم

 www.hamtarane.com

 

سعی کنید یکی از مواد غذایی زیر را در خوراک روزانه خود بگنجانید:

·        بادام: منبع خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان است. این مغز میوه در کنترل وزن، سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر موثر است.

·        جو: این ماده غذایی سرشار از ویتامین E، گروه ویتامینهای B، فیبر و انواع آنتی اکسیدان می‌باشد. در جو ماده‌ای دیگر وجود دارد به نام بتاگلوکان که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد.

·        قهوه: مقادیر کم این ماده می‌تواند مانع از بروز دیابت نوع 2 شود. تاثیر شگرفی در خلق و حافظه میگذارد. در مردها دیده شده است که مانع از شکل گیری بیماری پارکینسون در افراد مستعد می‌گردد.

·        تخم مرغ: انرژی زیادی ندارد ولی منبع بسیار خوبی برای پروتئینهای با کیفیت است. اسید فولیک و آهن بالایی هم دارد. نقش مفیدی در سلامت بینایی و کنترل وزن می‌تواند داشته باشد. در صورت مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه، میزان اشتها را در کل روز کاهش می‌دهد.

·        انگور: سرشار از ویتامین C، پتاسیوم و Quercetin است. پژوهشها نشان داده‌اند که quercetin در افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن نقش موثری دارد.

·        کلم پیچ: این سبزی فوق سالم دارای ویتامینهای A و C، پتاسیوم، لوتئین و زگزاتان است که تاثیر زیادی در کاهش موارد بعضی از سرطانها و نابینایی ناشی از پیری دارد.

·        زنجبیل: این ادویه خاصیت ضد التهاب دارد و می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش دردهای مفصلی بخصوص زانو داشته باشد. از طرف دیگر در کاهش آشوب معده، تهوع و ماشین گرفتگی تاثیر قوی می‌گذارد.

·        گردو: این مغز هم دارای بهترین نوع ویتامین E است که اثر آنتی اکسیدانی خوبی را ایفا می‌کند. قبلا در مورد فواید مواد آنتی اکسیدان توضیح مفصل داده‌ام.

·        سیب زمینی: دارای مقادیر زیادی از ویتامینهای A و C، فیبر و نشاسته است. منبع سرشاری از ماده‌ای بنام لیکوپن است که در مبارزه بر بیماریهای قلبی و سرطانهای پروستات و پستان نقش قوی دارد.

·        روغن زیتون: این ماده که در غذاهای مدیترانه‌ای به وفور دیده می‌شود، منبع خوبی از چربیهای غیراشباع مفید برای قلب می‌باشد. از طرف دیگر اثر ضدالتهابی خیلی خوبی دارد و برای بیماریهای قلب و سرطان تاثیر خوبی دارد.

    متخصص تغذیه: خانم نصرت مختارباف




موضوع مطلب :

          
شنبه 87 مهر 13 :: 9:19 صبح

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی